Ny arena 2012

image139
Stockholmsarenan, Arenaförslaget som tagits fram av White arkitekter.

"- Jag skulle vilja säga att sannolikheten att Hammarbysupportrarna kan få en ny arena är hundraprocentig, säger finansborgarrådet Kristina Axén Olin (m) till
hammarbyfotboll.se. För Hammarby innebär detta ett fantastiskt lyft.

Under våren eller sommaren tar kommunfullmäktige ett inriktningsbeslut gällande arenan. Nästa år ska planprocessen genomföras för byggstart senast 2011. Målsättningen är att arenan ska stå klar 2012. 

Arbetsnamnet på den nya arenan är Stockholmsarenan. "


Lånat från hammarbyfotboll.se

Om bygget nu blir av, vilket jag tror, kommer jag kunna se från vårat hus. Så inte bara härlig Globen utsikt utan oxå Stockholmsarenan =)

I HIF - AIK står de just nu 1-0 men matchen är avbruten pga AIK fans som kastar in saker på plan.. Tråkigt ju när de blir så! Pappa håller nog med mig ; )



Nu sitter jag och kollar lite på Prison Break, väldigt länge sen jag såg så fattar inte så mycket.. Någon som vet lite mer än mig och kan berätta vad som händer? xD 
Nu är de reklam igen oxå, efter 8 min helt stört.. Imorgon är vi då lediga eftersom det är studiedag. Ska gå upp inte allt försent och åka iväg till Friskis med Becca och träna sedan är det jobb som gäller. Jobbar även på onsdag, bra att tjäna lite mer pengar.

Pussar<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0